Lektoři

Mgr. Roman Hašek, Ph.D.

lektor

Vystudoval učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů matematika a fyzika na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích. Doktorát získal na Českém vysokém učení technickém v Praze, Fakultě strojní, v oboru matematické a fyzikální inženýrství. Devět let učil postupně na třech středních školách matematiku, fyziku a informatiku. Nyní působí na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, Pedagogické fakultě, na Katedře matematiky. Věnuje se otázkám využití počítačů ve výuce matematiky. Nyní se soustředí především na geometrii, zabýval se však též počítačovou podporou finančního vzdělávání. V roce 2011 založil první GeoGebra institut v České republice. Podílel se na lokalizaci programu GeoGebra a stále se věnuje výuce tohoto programu na vysoké škole i v kurzech pro učitele. Je členem Národního kabinetu Matematika a její aplikace. Podílel se na tvorbě i lektorování kurzu zaměřeného na podporu rozvoje digitálních kompetencí ve výuce matematiky pro Národní pedagogický institut České republiky.

Mgr. Anna Havelková

lektor

Působí jako učitelka 1.stupně na Základní škole v Kunraticích. Vyučuje matematiku konstruktivistickým pojetím a je otevřená všem novým věcem, které pak ráda při výuce využívá. Pro Nakladatelství Fraus uskutečňuje otevřené hodiny matematiky.

PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.

lektor

Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, aprobaci biologie a chemie. Na stejné fakultě dokončila doktorské studium v oboru Vzdělávání v biologii, při kterém se specializovala na výuku evoluční biologie. V současné době na této fakultě přednáší. Působila jako učitelka 2. stupně základní školy s aprobací chemie, přírodopis, fyzika. Aktivně se účastní konferencí v oblasti didaktiky přírodních věd a publikuje v odborných periodicích. Své semináře zaměřuje na rozličné didaktické aktivity a zajímavosti, které mohou učitelé využívat především v hodinách přírodopisu/biologie.

Mgr. Michaela Hlaváčová

lektor

Michaela Hlaváčová působí jako učitelka na 2. stupni ZŠ Dobřany, Plzeň–jih. Její aprobace jsou český jazyk, dějepis a anglický jazyk. Metodu CLIL užívá při běžné výuce už od roku 2009, zároveň se věnuje lektorování CLILu, anglického jazyka a kritického myšlení. Je autorkou výukové sady Labyrinth (History and English/A1), která byla vydána v roce 2015 v rámci projektu Škola bez hranic.

Veronika Matějková

lektor

e-mail:
veronika.matejkova@fraus-klett.cz

Vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, obor český jazyk a literatura – učitelství pro střední školy a slavistická studia se specializací polonistika. Studium zakončila doktorskou zkouškou. Absolvovala odborné stáže a vedla literární semináře na univerzitách v Polsku (Kraków, Wrocław, Lublin) a Německu (Konstanz) a také v Česku (FF UK v Praze, FF Západočeské univerzity v Plzni). Jako lektorka učila češtinu i polštinu na vysokých i středních školách; vytvářela programy v redakci vysílání pro děti a mládež v Českém rozhlase, lektorovala Literární soutěž Šrámkovy Sobotky; psala do novin a literárních časopisů. V současné době je odbornou redaktorkou Nakladatelství Fraus a specializuje se na český jazyk na 1. stupni ZŠ a na doplňkové materiály podporující čtenářství a čtení s porozuměním.

Mgr. Jan Horák

lektor

Vystudoval Pedagogickou fakultu v Hradci Králové, obor Učitelství pro 1. stupeň se specializací hudební výchova. Na základní škole vyučuje přes patnáct let žáky 1. – 5. tříd. Do výuky zapojuje moderní výukové postupy a aktivně pracuje s IT technologiemi. Vyučuje matematiku konstruktivistickým pojetím. Své semináře zaměřuje na didaktické aktivity využitelné v hodinách českého jazyka i matematiky, na tradiční i netradiční přístupy, na práci s IT technologiemi v hodinách.

Nabídka sekce: O nás