Lektoři

Ing. Mgr. Michelle Leisky, Ph.D.

lektor

Mgr. Lucie Lukešová, Ph.D.

lektor

Mgr. Lucie Chlumská, Ph.D. absolvovala magisterské studium v oborech překladatelství AJ a český jazyk a literatura na FF UK a doktorské studium korpusové lingvistiky na Ústavu Českého národního korpusu, kde nyní působí. Zabývá se především kontrastivním výzkumem a využitím korpusových nástrojů a metod při překladu a ve výuce jazyků. Účastnila se řady zahraničních konferencí a stáží a pravidelně pořádá korpusové semináře pro odbornou i laickou veřejnost.

Mgr. Julie Tomsová

lektor

Po studiích historie, archeologie a antropologie se zaměřila na společnost a kulturu starověkého Egypta a přilehlých regionů. Lektorské činnosti se věnuje již řadu let, a to především v oblasti prezentace a popularizace archeologického dědictví. Dlouhodobě spolupracuje na edukačních a propagačních aktivitách Hrdličkova muzea člověka PřF UK, vzdělávacího centra ArcheoPop, jehož je zakládající členkou, a nejnověji i Náprstkova muzea asijských, afrických a amerických kultur. Spolupracovala rovněž na realizaci vzdělávacích programů Ústavu archeologické památkové péče středních Čech. Baví ji interdisciplinární a interaktivní forma výuky, kterou aplikuje rovněž při vytváření podkladů pro výuku dějepisu na ZŠ, vznikajících ve spolupráci s Nakladatelstvím Fraus.

Doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.

lektor

Působí na katedře sociální geografie a regionálního rozvoje Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Dlouhodobě se věnuje výzkumu v oborové didaktice geografie a dopravní a regionální geografii. Působí také jako lektor v kurzech dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Mgr. Leona Mechúrová

lektor

Vystudovala obor Speciální pedagogiku na Univerzitě Palackého v Olomouci. Pracovala jako klinická logopedka, konzultantka ve vzdělávací společnosti, manažerka projektů ESF a lektorka motivačních kurzů pro znevýhodněné osoby na trhu práce. Od roku 2006 učila na ZŠ Mendelova v Karviné. V projektu Pomáháme školám k úspěchu realizovaného nadací The Kellner Family Foundation spolupracovala jako pedagogická konzultantka s pedagogy ZŠ v oblasti zvyšování kvality výuky. Později se věnuje plně lektorské a konzultantské činnosti, převážně tématům rozvoje čtenářských dovedností, aktivních metod učení, individualizací ve výuce, formativnímu a sumativnímu hodnocení ve škole a dalšímu profesnímu rozvoji pedagogů. V současnosti vykonává funkci ředitelky na ZŠ Mendelova v Karviné.

PhDr. Jitka Michnová

lektor

Vystudovala pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy a absolvovala doktorské studium zaměřené na didaktiku matematiky. Dvacet let vyučovala matematiku na základní škole v Neratovicích. Během své učitelské praxe se účastnila výzkumných projektů v oblasti didaktiky matematiky a přípravy budoucích učitelů. Podílela se i na některých mezinárodních a národních projektech (IIATM, Britská akademie, MUP M). Je certifikovanou lektorkou edukační metody vyučování matematiky orientované na budování schémat (VOBS), spoluautorkou učebnic matematiky pro 1.–5. ročník ZŠ (Hejný a kol.) vydaných Nakladatelstvím Fraus v letech 2007–2011. V současnosti dokončují s Evou Bomerovou poslední díl učebnic nové generace matematiky v konstruktivistickém duchu pro 1. stupeň. Spolupracuje s nadací Pomáháme školám k úspěchu, je součástí unikátního vzdělávacího programu „Učitel naživo“. Jako zkušená lektorka vede od roku 2008 semináře, webináře a otevřené hodiny zaměřené na výuku matematiky dle metody VOBS, podílí se na přípravě a průběhu konferencí a letních škol.

Nabídka sekce: O nás