Lektoři

PhDr. Jitka Michnová
lektor
Vystudovala pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy a absolvovala doktorské studium zaměřené na didaktiku matematiky. Dvacet let vyučovala matematiku na základní škole v Neratovicích. Během své učitelské praxe se účastnila výzkumných projektů v oblasti didaktiky matematiky a přípravy budoucích učitelů. Podílela se i na některých mezinárodních a národních projektech (IIATM, Britská akademie, MUP M). Je certifikovanou lektorkou edukační metody vyučování matematiky orientované na budování schémat (VOBS), spoluautorkou učebnic matematiky pro 1.–5. ročník ZŠ (Hejný a kol.) vydaných Nakladatelstvím Fraus v letech 2007–2011. V současnosti dokončují s Evou Bomerovou poslední díl učebnic nové generace matematiky v konstruktivistickém duchu pro 1. stupeň. Spolupracuje s nadací Pomáháme školám k úspěchu, je součástí unikátního vzdělávacího programu „Učitel naživo“. Jako zkušená lektorka vede od roku 2008 semináře, webináře a otevřené hodiny zaměřené na výuku matematiky dle metody VOBS, podílí se na přípravě a průběhu konferencí a letních škol.

PhDr. Jaroslav Najbert, Ph.D.
lektor
Učitel a didaktik dějepisu vyučuje na Gymnáziu Přírodní škola a dále působí v Oddělení vzdělávání ÚSTR a na PedF UK. Vystudoval žurnalistiku a historii na FF UK v Praze. Zaměřuje se na badatelské a projektové vyučování, práci s pamětníky a rodinnou paměť. V dizertaci popsal proměny české oborové didaktiky od 80. let do současnosti a analyzoval fenomén vyrovnávání se s komunistickou minulostí v kontextu historického vzdělávání. Odborně se věnuje aplikaci zahraničních přístupů k rozvíjení historické gramotnosti do prostředí českého školního dějepisu. Byl členem autorských týmů digitální aplikace pro práci s prameny HistoryLab a badatelské učebnice soudobých dějin Nakladatelství Fraus.

PhDr. Sylva Nováková, Ph.D.
lektor
Lektorka nově působí na UK v Praze (FF a PedF), dosud se věnovala výuce na FPE ZČU v Plzni (didaktika FJ, fonetika a korektivní fonetika FJ, praktický jazyk). V lektorské práci zúročuje, mimo jiné, svou několikaletou praxi na ZŠ i SŠ (1. stupeň; 2. a 3. stupeň: FJ, HV). Je spoluautorkou učebních materiálů (učebnice FJ, EJP), redaktorkou odborného časopisu Cizí jazyky a jazykovou poradkyní pro vokální díla ve francouzštině. Lektorsky se věnuje především problematice zvukové stránky francouzštiny, rozvoji řečových dovedností prostřednictvím tradičních i netradičních přístupů a využití prvků estetických výchov ve výuce jazyka.

Mgr. MgA. František Oplatek
lektor
Vystudoval Pedagogickou fakultu v Českých Budějovicích, obor učitelství 1. stupně ZŠ se specializací hudební výchova, později Katedru výchovné dramatiky na DAMU. Působí jako učitel na ZŠ v Bechyni, (1. stupeň, český jazyk, dramatická a hudební výchova) a na ZUŠ v Jindřichově Hradci v literárně dramatickém oboru. Externě vyučuje na Katedře výchovné dramatiky DAMU. Věnuje se dětskému a studentskému divadlu a recitaci – každoročně se zúčastňuje nejrůznějších divadelních i recitačních přehlídek jako porotce. V posledních letech se věnuje propojování čtenářských aktivit s metodami dramatické výchovy a tvůrčího psaní ve výuce literatury. Pracuje jako lektor různých dílen a seminářů pro dospělé i děti se zaměřením na dramatickou výchovu, recitaci, tvůrčí psaní a rozvoj čtenářství.

Petra Ottová
lektor
Vystudovala Pedagogickou fakultu ve Skaarupu v Dánsku, obor učitelství pro 1. a 2. stupeň ZŠ, specializace německý jazyk a hudební výchova. Svoji první učitelskou praxi získala jako třídní učitelka v dánské škole na obou stupních ZŠ. Již 18 let se snaží o moderní a hlavně zajímavou výuku hudební výchovy, aby motivovala i žáky 2. stupně ZŠ a aktivně je zapojila do výuky. Je uměleckou vedoucí dvou pěveckých sborů. V seminářích seznamuje účastníky s možnostmi využití nových učebnic hudební výchovy pro 1. stupeň a jejich aplikací ve školní praxi.

Mgr. Bc. Kateřina Paušová
lektor
Vystudovala lektorství anglického jazyka na Pedagogické fakultě v Brně. Již 10 let učí děti ve věku od 2 do 12 let v mateřské a základní škole. Ve svých hodinách se snaží o hravé a dostatečné motivující prostředí s vysokou edukační hodnotou. Propaguje projektové vyučování a zařazení knih, příběhů a písní jako pojítka jednotlivých hodin. Vydala vlastní učebnici pro MŠ a metodiku pro učitele a vedla několik metodických seminářů. Po celou dobu praxe vyvíjí a vyrábí didaktické pomůcky inspirované Montessori pedagogikou. Posledních 6 let se intenzivně věnuje Synthetic Phonics jako systému učení čtení využívaného v UK a USA a aplikaci této metody do českého prostředí.
Nabídka sekce: O nás