Lektoři

PhDr. Jitka Petrová, Ph.D.
lektor
Absolvovala studium na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy a německý jazyk pro 1. stupeň základní školy a obor Učitelství pro mateřské školy. Od roku 2007 pracuje jako odborná asistentka na Katedře primární a preprimární pedagogiky PdF UP v Olomouci. Ve své práci propojuje poznatky z preprimární a primární pedagogiky, zaměřuje se na pedagogickou diagnostiku a didaktiku přírodovědných předmětů. Má dlouholetou praxi jako vedoucí zájmových kroužků pro děti předškolního a mladšího školního věku.

Mgr. et Bc. Benedikt Pinc
lektor
Učí dějepis, výchovu k občanství a zeměpis na ZŠ Vratislavova v Praze. Spolupracoval s Ústavem pro studium totalitních režimů při vývoji aplikace HistoryLab. Pro Nakladatelství Fraus pilotoval učebnici Soudobé dějiny. Je lokálním koordinátorem v projektu Dějepis+, který se zaměřuje na moderní a efektivní metody výuky dějepisu a podporu škol ve vztahu k faktické proměně způsobu výuky. Je spolupracovníkem projektu Paměť žen, jehož cílem je představit dětem na základních školách život v Československu mezi lety 1945 a 1990 z pohledu žen.

Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D.
lektor
Didaktik a historik soudobých dějin. Působí v Ústavu pro studium totalitních režimů a na katedře dějin a didaktiky dějepisu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jeho hlavním profesním zájmem je didaktika dějepisu, věnuje se především využití popkulturní produkce pro vzdělání. Filmovou a televizní produkcí se zabývá i jako historik, zajímá ho především ideologické poselství audiovizuálních reprezentací. Věnuje se také vzdělávání učitelů a tvorbě výukových pomůcek, naposledy byl jedním z autorů badatelské učebnice dějepisu. Ve volném čase rád chodí do lesa a stará se o něj.

Mgr. Růžena Písková, Ph.D.
lektor
Učí český jazyk a anglický jazyk na 28. základní škole v Plzni. Je absolventkou doktorského studijní programu filologie – obor český jazyk na Filozofické fakultě MU v Brně a také studijního programu Kreativní pedagogika na katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU v Praze. Je i dlouhodobou externí jazykovou korektorkou, redaktorkou a překladatelkou – spolupracuje s centrem medicínské informatiky EuroMISE při Univerzitě Karlově, Akademií věd ČR a Nakladatelstvím Fraus. Jako lektorka seminářů se zaměřuje na realizaci čtenářských dílen a zabývá se mezioborovými vztahy v rámci výuky češtiny, angličtiny a naukových předmětů na základní škole.

Mgr. Zina Pittrová
lektor
Zina Pittrová je učitelka angličtiny, mentorka a autorka výukových materiálů s více než dvacetiletou praxí (děti, dospívající a dospělí). Kromě výuky vede praktické semináře v České republice i zahraničí (Gallery Teachers, Velká Británie). Vytváří také online materiály a interaktivní hry a cvičení pro učitele/studenty (skolasnadhledem.cz, fred.fraus.cz). Hlavními okruhy jejího zájmu jsou výuka výslovnosti a hláskování, výuka angličtiny pomocí technologií a písniček, výuka zaměřená na žáka (learner-centred teaching), a především rozvoj komunikativních dovedností studentů.

Mgr. Bc. Daniel Preisler
lektor
Absolvoval Pedagogickou fakultu Univerzity v Hradci Králové, obor učitelství pro 2. stupeň ZŠ. Je specialistou na využívání informačních technologií v oblasti školství. Patří k jedněm z prvních propagátorů interaktivní výuky v České republice. Je spoluautorem portálu veskole.cz, který je zaměřen na interaktivní výuku. Inicioval vznik a stal se spoluautorem prvních interaktivních učebnic v ČR. V současné době pracuje jako ředitel Základní školy T. G. Masaryka a gymnázia Česká Kamenice. Škola je od roku 2000 zaměřena na aktivní využívání informačních technologií ve výuce. Interaktivní tabule, digitální učební materiály, žákovské notebooky v modelu 1:1 (každý žák ve třídě má k dispozici svůj notebook po celou dobu výuky, ale i na domácí přípravu) a pět let i tablety tvoří neoddělitelnou součást moderní výuky na této škole. Naše školní motto: „Dobrou školu nedělá moderní technika, ale učitelé, kteří ji používají.“
Nabídka sekce: O nás