Lektoři

Mgr. Bc. Kateřina Paušová

lektor

Vystudovala lektorství anglického jazyka na Pedagogické fakultě v Brně. Již 10 let učí děti ve věku od 2 do 12 let v mateřské a základní škole. Ve svých hodinách se snaží o hravé a dostatečné motivující prostředí s vysokou edukační hodnotou. Propaguje projektové vyučování a zařazení knih, příběhů a písní jako pojítka jednotlivých hodin. Vydala vlastní učebnici pro MŠ a metodiku pro učitele a vedla několik metodických seminářů. Po celou dobu praxe vyvíjí a vyrábí didaktické pomůcky inspirované Montessori pedagogikou. Posledních 6 let se intenzivně věnuje Synthetic Phonics jako systému učení čtení využívaného v UK a USA a aplikaci této metody do českého prostředí.

PhDr. doc. Peter Pavúk, Ph.D.

lektor

Absolvoval dvouoborové studium archeologie a klasické archeologie na FF UK v Praze a postgraduální studium na univerzitě v Tübingenu (Německo). Po studiu působil 15 let jako odborný asistent na Univerzitě Komenského v Bratislavě, kde se v roce 2012 habilitoval. Momentálně působí již pátým rokem ve funkci ředitele Ústavu pro klasickou archeologii na FF UK v Praze, kde mimo jiné zodpovídal i za novou akreditaci kompletního studia klasické archeologie v roce 2015. Pravidelně přednáší i pro širokou veřejnost, včetně dětského publika v rámci projektu Dětská univerzita. Odborně se věnuje archeologii starověkého Řecka a Anatolie a účastní se i archeologického terénního výzkumu. Kromě rozsáhlé odborné publikační činnosti v zahraničních časopisech a sbornících publikuje i populárně naučné články v časopisech na Slovensku a v Česku.

PhDr. Jitka Petrová, Ph.D.

lektor

Absolvovala studium na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy a německý jazyk pro 1. stupeň základní školy a obor Učitelství pro mateřské školy. Od roku 2007 pracuje jako odborná asistentka na Katedře primární a preprimární pedagogiky PdF UP v Olomouci. Ve své práci propojuje poznatky z preprimární a primární pedagogiky, zaměřuje se na pedagogickou diagnostiku a didaktiku přírodovědných předmětů. Má dlouholetou praxi jako vedoucí zájmových kroužků pro děti předškolního a mladšího školního věku.

Mgr. et Bc. Benedikt Pinc

lektor

Učí dějepis, výchovu k občanství a zeměpis na ZŠ Vratislavova v Praze. Spolupracoval s Ústavem pro studium totalitních režimů při vývoji aplikace HistoryLab. Pro Nakladatelství Fraus pilotoval učebnici Soudobé dějiny. Je lokálním koordinátorem v projektu Dějepis+, který se zaměřuje na moderní a efektivní metody výuky dějepisu a podporu škol ve vztahu k faktické proměně způsobu výuky. Je spolupracovníkem projektu Paměť žen, jehož cílem je představit dětem na základních školách život v Československu mezi lety 1945 a 1990 z pohledu žen.

Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D.

lektor

Didaktik a historik soudobých dějin. Působí v Ústavu pro studium totalitních režimů a na katedře dějin a didaktiky dějepisu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jeho hlavním profesním zájmem je didaktika dějepisu, věnuje se především využití popkulturní produkce pro vzdělání. Filmovou a televizní produkcí se zabývá i jako historik, zajímá ho především ideologické poselství audiovizuálních reprezentací. Věnuje se také vzdělávání učitelů a tvorbě výukových pomůcek, naposledy byl jedním z autorů badatelské učebnice dějepisu. Ve volném čase rád chodí do lesa a stará se o něj.

Mgr. Růžena Písková, Ph.D.

lektor

Učí český jazyk a anglický jazyk na 28. základní škole v Plzni. Je absolventkou doktorského studijní programu filologie – obor český jazyk na Filozofické fakultě MU v Brně a také studijního programu Kreativní pedagogika na katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU v Praze. Je i dlouhodobou externí jazykovou korektorkou, redaktorkou a překladatelkou – spolupracuje s centrem medicínské informatiky EuroMISE při Univerzitě Karlově, Akademií věd ČR a Nakladatelstvím Fraus. Jako lektorka seminářů se zaměřuje na realizaci čtenářských dílen a zabývá se mezioborovými vztahy v rámci výuky češtiny, angličtiny a naukových předmětů na základní škole.

Nabídka sekce: O nás