Lektoři

Mgr. Zina Pittrová

lektor

Zina Pittrová je učitelka angličtiny, mentorka a autorka výukových materiálů s více než dvacetiletou praxí (děti, dospívající a dospělí). Kromě výuky vede praktické semináře v České republice i zahraničí (Gallery Teachers, Velká Británie). Vytváří také online materiály a interaktivní hry a cvičení pro učitele/studenty (skolasnadhledem.cz, fred.fraus.cz). Hlavními okruhy jejího zájmu jsou výuka výslovnosti a hláskování, výuka angličtiny pomocí technologií a písniček, výuka zaměřená na žáka (learner-centred teaching), a především rozvoj komunikativních dovedností studentů.

Mgr. Bc. Daniel Preisler

lektor

Absolvoval Pedagogickou fakultu Univerzity v Hradci Králové, obor učitelství pro 2. stupeň ZŠ. Je specialistou na využívání informačních technologií v oblasti školství. Patří k jedněm z prvních propagátorů interaktivní výuky v České republice. Je spoluautorem portálu veskole.cz, který je zaměřen na interaktivní výuku. Inicioval vznik a stal se spoluautorem prvních interaktivních učebnic v ČR. V současné době pracuje jako ředitel Základní školy T. G. Masaryka a gymnázia Česká Kamenice. Škola je od roku 2000 zaměřena na aktivní využívání informačních technologií ve výuce. Interaktivní tabule, digitální učební materiály, žákovské notebooky v modelu 1:1 (každý žák ve třídě má k dispozici svůj notebook po celou dobu výuky, ale i na domácí přípravu) a pět let i tablety tvoří neoddělitelnou součást moderní výuky na této škole. Naše školní motto: „Dobrou školu nedělá moderní technika, ale učitelé, kteří ji používají.“

PhDr. Martin Prošek, Ph.D.

lektor

Vystudoval učitelství pro 2. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Západočeské univerzity v Plzni, obor český jazyk – anglický jazyk, a doktorský studijní program filologie – český jazyk na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Působil jako vědecký pracovník oddělení jazykové kultury Ústavu pro jazyk český AV ČR, v. v. i., a na částečný úvazek též jako odborný asistent Katedry českého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Od 2016 je ředitelem Ústavu pro jazyk český AV ČR, v. v. i. Podílí se na činnosti jazykové poradny ÚJČ, zabývá se vývojovými pohyby v současné češtině, její normou a kodifikací. Je spoluautorem Internetové jazykové příručky, věnuje se též popularizaci jazyka v médiích. Účastní se aktivně letních škol, seminářů a online kurzů, které jsou věnovány češtinářům.

Mgr. Veronika Puhačová, Ph. D.

lektor

Po studiu archeologie na Filozofické fakultě UK v Praze pracovala v Národním muzeu jako muzejní pedagožka projektu Archeologie na dosah. Nyní působí na obdobné pozici v Ústavu archeologické památkové péče středních Čech, kde vede popularizační projekt Cesty archeologie. V rámci projektu mimo jiné vytváří, koordinuje a lektoruje dlouhodobé programy pro školy i různorodé tematické akce a workshopy. Edukaci a prezentaci archeologie se věnuje také ve volnočasovém vzdělávání formou „living history“.

Ph.Dr. Kamila Remišová Věšínová, Ph.D.

lektor

Po studiu archeologie a etnologie na Filozofické fakultě UK působila jako terénní archeoložka, kromě vedení samotných výzkumů se zabývala i prezentací jejich výsledků školám a veřejnosti. Nyní pedagogicky působí na FF UK a v rámci svých přednášek se zabývá propojováním pravěku a současnosti (a zjišťuje, že to vůbec není problém). Výsledky své práce prezentuje pedagogům základních a středních škol v rámci seminářů a interaktivní formou v rámci tematických workshopů i  žákům. Podílí se na přípravě a realizaci nejrůznějších popularizačních vzdělávacích akcí a workshopů formou „living history“.

Mgr. Barbora Reynaert, Ph.D.

lektor

Působí jako odborná asistentka na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni, v sekci didaktiky na katedře anglického jazyka. Poskytuje odborné konzultace a školení týkající se metody CLIL v praxi. Podílí se na tvorbě výukových materiálů využívajících tuto metodu. Po dokončení magisterského studia na ZČU v Plzni vyučovala na základní škole v Belgii, v Brugách. V Belgii, na univerzitě KU Leuven, také absolvovala doktorské studium v oboru anglická lingvistika. Zmapovala výuku CLIL ve spojení s rozvojem slovní zásoby a výukových strategií. Barbora Reynaert pravidelně vystupuje na mezinárodních konferencích, publikuje odborné články zaměřené na problematiku CLIL a připravuje praktické semináře a školení týkající se inovací ve výuce anglického jazyka, didaktiky anglického jazyka a metody CLIL.

Nabídka sekce: O nás